Grubhub היא אחת משלוש חברות משלוחי המזון הגדולות בארצות הברית

מרכז פיתוח של חברה בינלאומית
מרכז פיתוח של חברה בינלאומית
50-100
50-100 עובדים
תל אביב, ישראל
תל אביב, ישראל
מרכז פיתוח של חברה בינלאומית
מרכז פיתוח של חברה בינלאומית

לפתח מוצר עבור עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם

Grubhub היא אחת משלוש חברות משלוחי המזון הגדולות בארצות הברית: מעל 33 מיליון משתמשים פעילים, 750,000 הזמנות ביום ויותר מ-300 אלף מסעדות באלפי ערים ברחבי ארצות הברית. החברה נמצאת בתהליך מיזוג עם Just Eat Takeaway.com, ולאחר מכן היא תהפוך לחברת המשלוחים הגדולה בעולם מחוץ לסין.

החברה הוקמה לפני 17 שנה על ידי מאט מלוני (Matt Maloney) שמוביל אותה גם היום, היא נסחרת בבורסת ניו יורק והיא חלק ממדד S&P 400. כיום עובדים בה קרוב ל-3,000 איש, רובם המוחלט בארה"ב.

המוצר של Grubhub מאפשר למסעדות לחסוך בעלויות כח אדם בעזרת שימוש בטכנולוגיה ולהגדיל את ההכנסות באמצעות מכירה חכמה יותר ללקוחות. כך למעשה מסעדות רבות מצליחות להישאר רווחיות בשוק התחרותי של היום.

השלוחה הישראלית נפתחה בעקבות רכישה של סטארטאפ בשם Tapingo, שפיתח אפליקציה המאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל באיסוף עצמי בקמפוסים בארה"ב, בלי לחכות בתורים ארוכים. מרכז הפיתוח הישראלי הוא למעשה האתר היחיד מחוץ לארה"ב, וכיום הוא מונה כ-55 עובדים העוסקים בעיקר ב-Product ,Design ו-R&D – פי שלושה מאז הרכישה לפני שנתיים וחצי. במרכז הפיתוח עובדים על מוצר המכוון לצורכי הלקוח עם עשרות מיליוני משתמשים, מוצר הבנוי ממערכת פרודקשן מודרנית שעובדת בסקייל מאוד גדול.

לעומת מתחריה בארה״ב, Grubhub היא שותפה עסקית של המסעדות שאיתן היא עובדת, והמוצרים הטכנולוגיים שלה מאפשרים למסעדות להתמקד במה שהן הכי טובות בו – הכנת אוכל. היום החברה בארץ ממשיכה להתפתח ולגדול בתחום הסעדת הסטודנטים ובתחומים נוספים.

ארבעת הערכים המרכזיים על פיהם פועלת החברה :

Customer Obsessed – לייצר את החוויה הטובה ביותר ללקוחות שלנו: הסועדים, הנהגים ובעלי המסעדות

Curious Innovators – אתגר וחדשנות לאורך כל הדרך

Scrappy Entrepreneurs – למרות שהחברה גדולה ומבוססת, החברה מאמינה בגישת הפתרון של סטארטאפ: להתחיל בקטן, לעשות הרבה איטרציות קצרות ולגדול מהר

Rigorously Analytical – לא בכל חברה יש כל כך הרבה משתמשים וכל כך הרבה פעילות. הדבר מאפשר לה לקבל החלטות מושכלות שמבוססות על מידע.

grubhub
מרכז הפיתוח הישראלי הוא הסייט היחיד מחוץ לארה"ב, עם כ-55 עובדים שעוסקים בעיקר ב-Product ,Design ו-R&D. מדובר באחת מהחברות הבודדות בארץ שמפתחות מוצר הבנוי ממערכת פרודקשן מודרנית שעובדת בסקייל מאוד גדול

תהליך גיוס קצר, שקוף ומקצועי

בשל השלכות הקורונה, מפברואר 2020 החברה עברה לעבוד מהבית באופן מלא, בעיקר בזכות העובדה שהיא הקדימה את המשק והיה לה זמן להיערך: היא אפשרה לעובדים לקחת כיסאות, מסכים וכל מה שהם צריכים מהמשרד הביתה, העניקה 50 דולר בחודש לכל עובד לטובת קניית ציוד לבית וארגנה פעילויות מגוונות כדי לשמר את הקשר וההוויי הכיפי. כעת מרכז הפיתוח הישראלי חוזר לעבוד מהמשרד לפחות שלושה ימים בשבוע.

מבחינה עסקית Grubhub הצליחה מאוד בתקופת הקורונה. כיוון שכולם בארה"ב נשארו בבית, כמות ההזמנות שאנשים ביצעו זינקה פלאים ונראה שהמגפה ממש שינתה את הרגלי הצריכה של הציבור האמריקאי לתמיד.

תהליך הגיוס בחברה בימי שגרה ובימי קורונה פועל על פי אותם עקרונות: היכרות מעמיקה עבור שני הצדדים, אווירה נעימה, שקיפות מקצועית וחברית ותהליך גיוס מהיר ויעיל. בימי שגרה המועמדים הגיעו למשרדים ופגשו עובדים מצוותים שונים לקחו חלק בפעילויות השונות שקרו במשרד, כמו Happy hour. תהליך הגיוס כולל ארבעה מפגשים בממוצע, שמסייעים להכיר את המועמדים בצורה הטובה יותר, וחושף את המועמדים לאתגרים הטכנולוגיים, המקצועיים ולתרבות החברה.

Grubhub מקפידה לטפח את עובדיה ולאפשר להם להתפתח מקצועית. המהנדסים עוברים הכשרות במסגרת העבודה היומיומית, ולצד זאת ישנו קורס ייעודי עבור עובדים עם פוטנציאל קידום לתפקיד ניהולי. בנוסף יש תקציב שנתי של 2,000 דולר לטובת הרחבת הידע של העובדים בחברה, כך שכל עובד או עובדת רשאים לבחור קורס מקצועי שיקדם אותם ויתרום ליכולותיהם המקצועיות.

Grubhub מקפידה לטפח את עובדיה ולאפשר להם להתפתח מקצועית. המהנדסים עוברים הכשרות במסגרת העבודה היומיומית וקיים קורס ייעודי עבור עובדים עם פוטנציאל קידום לתפקיד ניהולי. בנוסף יש תקציב שנתי של 2,000 דולר לטובת הרחבת הידע של העובדים בחברה, כך שכל עובד או עובדת רשאים לבחור קורס מקצועי שיקדם אותם ויתרום ליכולותיהם המקצועיות

המשרדים שלנו

נוף פנורמי, מטבח מאובזר ושעות עבודה גמישות

משרדי החברה נמצאים במגדל עזריאלי שרונה, בקומה ה-39 שם נהנים העובדים מנוף פנורמי שמשקיף על תל אביב והים ומגישה קלה לתחבורה ציבורית.

שעות העבודה בחברה מאוד גמישות ומעודדות איזון של פנאי-עבודה. בחברה מאמינים כי כל עובד אחראי על זמנו האישי, על ניהול המשימות ועל ביצוען בצורה הטובה ביותר.

משרדי החברה מעוצבים באווירה מודרנית וצבעונית שנותנת תחושה ביתית ונעימה – יש פופים, סלון רחב ידיים, ספה נוחה עם שולחן קפה באזור עבודה אחד וכסאות נדנדה ומתקני כושר באזור אחר. המשרד למעשה מורכב משני אזורי אופן ספייס גדולים והרבה חללים משותפים – חדר אוכל, חדרי דיונים, תאי טלפון, פינת אימונים, שולחן פינג פונג ופינת מנוחה. כך העובדים יכולים לגוון ולבחור את סביבת העבודה שלהם, לעבוד בשותפות או לבד, וכן לקיים שיח פתוח וחשיבה על רעיונות חדשים היכן שירצו.

מי שנכנס למשרדים ייתקל מיד בקיר התהילה, עליו יש קריקטורות אישיות של כל אחד מעובדי החברה, בסלון יש פלייסטיישן וארון מלא במשחקי קופסה ובממ"ד יש מיטת קומותיים לטובת מי שצריך שנ"צ אחרי ארוחת הצהריים. לכל חדר דיונים יש שם של מאכל ישראלי, כיאה לחברת משלוחי מזון, והחדר מעוצב בהתאם לשם.

המטבח הוא החדר המרכזי בחברה שאליו כל העובדים מתחברים. הוא מסודר בשורות ארוכות של שולחנות, מה שמאפשר לעובדי החברה לשבת לאכול כולם יחד. תרבות פודיז במשרד היא חלק מהותי מהיום יום – עובדים מביאים מטעמים מהבית או מבשלים לעצמם במשרד. המטבח מאובזר עם מיטב מוצרי החשמל ועם מכונת אספרסו מקצועית שלא תבייש אף בית קפה, וכמובן שיש גם פינת עשבי תיבול לטובת חליטות תה טריות ותוספת נחמדה לסלט. בנוסף, יש במטבח מסך טלוויזיה ענק של 80 אינצ' – שנצפו בו לא מעט סרטים ופרקים של "משחקי הכס".

כחלק מהווי המיוחד של המשרדים בתל אביב נערכות תחרויות שונות כמו תחרות פינג פונג שנתית, תחרות בישולים ומאכלי עדות – בשבועות לדוגמה כל העובדים הכינו יחדיו ארוחה חגיגית מעשה ידיהם.

ההווי בחברה עמוס בחוויות שנצברות ביום יום אבל גם ביציאות צוותיות וברמת כל החברה, ימי כיף, על האש, ערבי סרט, הרצאות של מרצים מרתקים, ערבי פוקר, תרומה לקהילה ועוד.

Grubhub מעודדת את עובדיה ללמוד תחומים חדשים ולהרחיב אופקים. לכן, בכל שבוע אחד מהעובדים מעביר lightning talk, הרצאה של 45 דקות על נושא שהוא מתחבר אליו. בכל עונת הרצאות אנחנו עושים תחרות בין המרצים השונים וחביבי הקהל והמנצחים מקבלים פרסים שווים.

g14
לכל עובד ועובדת בחברה יש יכולת השפעה ויכולת לשנות ללא קשר להיררכיה, לטייטל או לתפקיד. הצוותים בחברה קטנים, ורמת התקשורת והפתיחות של ראשי הצוותים מול חברי הצוות היא יום יומית ובאה לידי ביטוי גם בדרגים הבכירים מול העובדים בחברה

רואים את השקיפות גם במשרד עצמו

אחת מהגישות החשובות ביותר היא שקיפות, והיא באה לידי ביטוי בחשיפה של כל העובדים לעדכונים מארה"ב ומהארץ על ידי Weekly של כל החברה. לכל עובד ועובדת בחברה יש יכולת השפעה ויכולת לשנות ללא קשר להיררכיה, טייטל או תפקיד. הצוותים בחברה קטנים, ורמת התקשורת והפתיחות של ראשי הצוותים מול חברי הצוות היא יום יומית ובאה לידי ביטוי גם בדרגים הבכירים מול העובדים בחברה. העובדים בחברה מודעים לכל הנעשה בספרינט האחרון בצוותים המקבילים על ידי כך שפעם בשבועיים יש הצגה של demos בה ניתן לחוות מה צוותים אחרים עשו, את ההתקדמות ואת הדברים האחרונים שנכנסו ל-Production.

השקיפות בחברה באה לידי ביטוי גם במשרד עצמו: לכל אחד יש עמדת עבודה קבועה, והצוותים יושבים זה לצד זה – Product לצד Engineering וה-Design. גם המנהלים בחברה יושבים יחד עם כולם בחלל המשותף ודואגים לגוון במקום הישיבה שלהם על מנת לייצר זמינות לכל העובדים והעובדות.

מי שנכנס למשרדים ייתקל מיד בקיר התהילה, עליו יש קריקטורות אישיות של כל אחד מעובדי החברה, בסלון יש פלייסטיישן וארון מלא במשחקי קופסה ובממ"ד יש מיטת קומותיים לטובת מי שצריך שנ"צ אחרי ארוחת הצהריים. לכל חדר דיונים יש שם של מאכל ישראלי, כיאה לחברת משלוחי מזון, והחדר מעוצב בהתאם לשם

אנחנו נמצאים פה:

דרך מנחם בגין 121, תל אביב-יפו, ישראל